Monday, 29 July 2013

[290713] Kehilangan

"jaga perasaan orang, perasaan kita?"

 ikhlaskan hati buat kebaikan. 
tanpa keikhlasan, 
segala perbuatan terasa sia-sia.
hanya mendatangkan penat lelah.

"tinggalkanku, perlahan-lahanku terima,
semakin ku sakit. semakin kau bahagia"

 bila dia gembira, kita bersama.
bila dia sedih, kita pendengar setianya.
bila dia ada masalah, kita rakan kongsinya.
bila dia jatuh, kita bagi kata semangat kepadanya.
bila dia kembali bersemangat, dia ceria kita pun bahagia.
suatu hari, dia jatuh hati kat orang lain, kita mula dilupakannya.
bila dah dilupakan, kita yang merasa kehilangannya.

“Sayangilah seseorang kerana Allah. Apabila dia pergi, kita tidak terlalu sedih. Apabila dia dekat, kita cuba jauhi dia. Apabila dia jauh, kita selalu mendoakannya”

 Hati orang yang kita jaga perasaan dia tu,
Allah yang pegang.
 mungkin Allah nak ajar sesuatu.
tak semua yang kita harap akan jadi kenyataan. 
Allah nak kita tahu, takdir tetap milik Dia.

dunia ini sementara. 
bersabarlah.

sesuatu yang akan jadi milik kita, 
kalau Allah kata jadi milik kita, 
InshaAllah jadi milik kita.



kbaii




7 comments:

  1. "suatu hari, dia jatuh hati kat orang lain, kita mula dilupakannya.
    bila dah dilupakan, kita yang merasa kehilangannya."

    ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi kadang-kadang, perasaan je yang rasa macam tu. padahal dia bukan melupakan. maybe dulu dia rapat 'sangat'. tapi sekarang dia 'kurang' rapat. dulu dia takde benda nak buat. sekarang dia dah mula pikir untuk masa depan dia. think positive :)

      Delete
  2. tapi dia tak patot buat cm tu. dah bagi harapan pastu buat tak tahu.mcm mne nak think positive sdngkan hidop2 rase ditipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah dia bg harapan. tp salah juga 'kita' yang terlalu mengharap. Apa-apa pun. sabar nohh. hihi.

      asalkan entry yang ada kaitan ngn awak mesti awak komen kan. hihi. actually, sengaja je tulih tulis entry ni. :D

      Delete
  3. kalau dah hari2 sembang bagi harapan sape tak cair. sape tak cair kann. tapi tak pe lahh. lps ni kene hati2 dgn laki cm die.

    kite tau kmu sje tulis entry ni. tak tuju kat spe2 pon kan.. tapi entry ni kebetulan sama dgn situasi kite skrng. it's owkay :)

    ReplyDelete
  4. yang dah lepas, tak boleh nak ubah. esok masih ada. cipta sejarah baru okay ? :)

    ada orang terasa sbb time wat entry ni teringat kat orang2 yang 'bercerita' kut. kut la. hihi.

    ReplyDelete
  5. memang senang ckp nak cipta sejarah baru. kenangan lama walau dah berpuluh tahun tinggl tetap terkesan dlm hati. maybe amik masa yg lama. tak pe. kite cuba :)

    ReplyDelete